Παρασκευή 11 Ιουλίου 2008

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ - "ΟΤΙ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ" 2008


requested by ploutarxos10

Ο Γιάννης Πλούταρχος επιστρέφει με νέο album και σύμφωνα με δήλωση του "με ένα πολύ πιο χαρούμενο album". Πιστός στην πεποίθηση του πως τα CDs πρέπει να έχουν πολλά τραγούδια μέσα ώστε να αξίζουν τα χρήματα που δίνει ο κόσμος για να τα αγοράσει, το album αυτό περιέχει συνολικά 18 τραγούδια. Εγώ πάλι είμαι οπαδός της ποιότητας έναντια της ποσότητας, αλλά όταν συνδυάζονται και τα δύο τότε είμαι ένας πολύ χαρούμενος ακροατής. Ισχύει όμως αυτό στο νέο του album "Ότι Γεννιέται Στην Ψυχή";

Πρώτο τραγούδι του album το "Να Πας", μία μπαλάντα με ωραία ατμόσφαιρα η οποία με ικανοποιεί αρκετά ως "πρώτη γεύση", με εξαίρεση τα προβλέψιμα μουσικά "θέματα" στην ενορχήστρωση. Περνάμε στο μουσικό είδος που ανέδειξε τον Γ. Πλούταρχο και που ο ίδιος ανέδειξε στα ελληνικά ραδιόφωνα για να είμαστε δίκαιοι. Το χασάπικο. Το "Αυτή η Αγάπη (Θα τρελαθώ)" είναι ένα όμορφο χασάπικο το οποίο όμως ωχριά σε σύγκριση με τα προηγούμενα παρομοίου είδους τραγούδια που έχει ερμηνεύσει. Το αισιόδοξο κλίμα στο οποίο μας έβαλε το προηγούμενο τραγούδι έρχεται να ενισχύσει το "Έισαι Υπέροχη". Ένα uptempo ελαφρολαϊκό τραγούδι με ισχυρή ραδιοφωνική υπόσταση. Ακολουθεί ένα ακόμη χασάπικο όχι όμως σε αισιόδοξο και χαρούμενο κλίμα. "Τρελάθηκες Καρδιά Μου Ξαφνικά" είναι ο τίτλος του 4ου τραγουδιού. Θα το χαρακτήριζα αρκετά μέτριο στιχουργικά και μουσικά. Το ζεϊμπέκικο "Δικαίωμα Της", είναι ένα τραγούδι "σήμα κατατεθέν" του Γ. Πλούταρχου και αυτό είναι και το μειονέκτημα του. Ξέρουμε τι ακριβώς θα ακούσουμε. Καμία ευχάριστη έκπληξη, καμία μεγάλη απογοήτευση. Επιστρέφουμε στο "αισιόδοξο κλίμα" για το οποίο μας είπε ο κύριος Πλούταρχος με το χασάπικο "Μες Στον Κόσμο Αυτό", το οποίο χάρη στους γλυκόπικρους στίχους του και τις πολύ χαρούμενες συγχορδίες με τις οποίες έχει δομηθεί, καταφέρνει να ξεχωρίσει απο τα υπόλοιπα χασάπικα του album.

Έβδομο το "Χωρίς Γυρισμό" μία "σκοτεινή" μπαλάντα η οποία δεν καταφέρνει να μου αφήσει κάποια ιδιαίτερη εντύπωση. Ιδίως το ρεφρέν του με κουράζει λίγο. Συνεχίζεται η κυκλοθυμία και περνάμε σε ένα uptempo τσιφτετέλι το οποίο ξεσηκώνει. Το "Αχ Άγγελε Μου" είναι με διαφορά το καλύτερο τραγούδι του album. Δεύτερο ζεϊμπέκικο του album το "Κυριακή Πρωί". Το τραγούδι έχει αυτήν την αίσθηση (και προβλεψιμότητα και έλλειψη μουσικής φαντασίας) ενός σημερινού τραγουδιού που θυμίζει παλιές εποχές. Προσωπικά δεν είμαι φαν αυτού του είδους. Δέκατο το "Αν Θα Έρθεις Εσύ" το οποίο χάρη στο σημερινό του άκουσμα και τους όμορφους στίχους του μας απομακρύνει απο το "παλιό λαϊκό" τραγούδι. Περνάμε στο "Κοίτα Τι Έκανες" το οποίο είναι και το καλύτερο ζεϊμπέκικο του album. Η ατάκα του ρεφρέν μένει στα αυτιά του ακροατή και εγγυάται μία σεβαστή παραμονή στα ραδιοφωνικά airplays. Το "Πως Να Φύγω" είναι μια πολύ καλή ρούμπα που μαζί με το "Αχ Άγγελε Μου" θα ενισχύσει το ζωντανό ρεπερτόριο του κυρίου Πλούταρχου, κάτι που είναι απαραίτητο κατά την γνώμη μου και αυτό αποδεικνύεται και από την προσπάθεια του να βγάλει ένα πιο χαρούμενο album.

Το ομώνυμο τραγούδι "Ότι Γεννιέται Στην Ψυχή" είναι άλλο ένα χασάπικο που δεν καταφέρνει τίποτα ιδιαίτερο. 14ο "Το Άλλο Μου Μισό" ένα ακόμη ζεϊμπέκικο με μια ανατολίτικη αυτήν την φορά αίσθηση και ένα αποτυχημένο στιχουργικό θέμα. Ακολουθεί το "Φωτιά Μες Στο Ποτήρι Μου" ένα ακόμα "δακρύβρεχτο" ζεϊμπέκικο με τον ίδιο προβλέψιμο ήχο. Το κλίμα δεν αλλάζει σε κάτι πιο χαρούμενο αλλά τουλάχιστον ακούμε μία όμορφη ραδιοφωνική μπαλάντα. Το "Μη Μιλάτε Για 'Κείνη" είναι ένα απο τα καλύτερα τραγούδια του album. Προτελευταίο είναι το ζεϊμπέκικο "Αυτό Το Σπίτι" το οποίο είναι όπως ότι έχουμε ακούσει πρωτύτερα. Το album κλείνει η μπαλάντα "Μες Στου Χρόνου Τον Καθρέφτη". Το τραγούδι αυτό ανήκει στην κατήγορια των τραγουδιών που σπάνια θα ακούσετε στα ραδιόφωνα, θα το αγάπήσετε όμως αν του δώσετε την ανάλογη σημασία.

Επίλογος: Το album αυτό δεν είναι αυτό που νομίζει πως έφτιαξε ο κύριος Πλούταρχος. Δεν είναι ένα χαρούμενο και αισιόδοξο album παρά μόνο κατά αραιά διαστήματα ενώ "θεματικά" είναι αρκετά μονότονο. Παραμένει πιστός στο λαϊκό ύφος κάτι με το οποίο συμφωνώ. Το κακό όμως είναι πως αυτή η δουλειά δεν καταφέρνει τίποτα το ξεχωριστό σε σχέση με όσα ήδη μας έχει δώσει αυτός ο σπουδαίος καλλιτέχνης. Εάν λάβουμε υπ''όψιν μας πως ο Γ. Πλούταρχος μπορεί να συνεργαστεί σχεδόν με όλους τους τραγουδοποιούς της χώρας, θεωρώ πως αυτό είναι ένα πολύ μέτριο album.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 2.5/5

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΈΣ ΚΥΡΙΩΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ, ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΝΕΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ( ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΟΤΕΡΑ UPDATES ). ΤΩΡΑ ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟΥ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ ( ΟΣΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΦΑΝ ΤΟΥ) ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΩ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΝΣΤΑΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 2/5. ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ 'ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΚΟ' ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΑΛΜΠΟΥΜ.
ΑΛΛΑ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ Ο ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΤΥΛ, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΑΥΤΟ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗ ΦΩΝΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΙΤΕΧΝΗ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΤΟΥ ΤΟ ΟΠΟΙΑ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΣΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΧΕΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΕΙ ΣΕ ΠΙΟ ΕΝΤΕΧΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΟΥ ΔΙΣΚΟΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΕΤΩΝ, ΑΡΤΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΦΑΜΦΑΡΕΣ ΚΑΙ ΕΦΕ . ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΔΙΣΚΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΑΝΑΛΟΓΩΣ ΚΑΤΑΞΙΟΜΕΝΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ (ΠΧ ΡΕΜΟΣ) Η' ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΤΑΞΙΟΜΕΝΩΝ (ΠΧ ΠΑΡΙΟΣ) ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΣΕΙ ΑΙΣΘΗΤΑ. ΘΕΣ ΛΟΓΟ ΕΛΛΕΙΨΕΩΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ, ΛΟΓΟ ΤΗΣ 'ΚΡΙΣΗΣ' ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΛΟΓΟ ΤΩΝ PLAYLISTS ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ (ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΘΕ ΣΑΧΛΟΤΡΑΓΟΥΔΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΑΡΕΣ ΤΙΣ ΠΝΙΓΟΥΝ), ΛΟΓΟ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ; ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Greek CD Reviews είπε...

Καταρχάς σε ευχαριστώ που επισκέφθηκες και διάβασες το review μας. Συμφωνώ απόλυτα με το γεγονός πως το album έχει και πρέπει να έχει μια μουσική συνοχή ως προς το ύφος του (το αναφέρω και στον επίλογο). Με αυτό που διαφωνώ και με δυσαρεστεί, είναι πως στο μεγαλύτερο μέρος του album τα τραγούδια είναι μουσικά,στιχουργικά και από άποψη παραγωγής εντελώς προβλέψιμα και κατά την γνώμη μου...βαρετά. Εαν ακούσεις το album "Μικρές Φωτογραφίες" σίγουρα θα αφουγκραστείς πολύ πιο "φρέσκα" και έξυπνα πράγματα απ' ότι στο σημερινό album κι ας έχει βγει εδώ και αρκετά χρόνια! Όσο για την βαθμολογία, έχοντας ως γνώμονα τα προηγούμενα reviews των Ελληνικών albums που έχουν γίνει στο blog πιστεύω πως δύσκολα θα μπορούσα να βάλω κάτι παραπάνω απο αυτό. Η αλήθεια είναι πως επειδή μου αρέσει πολύ ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης, έχω πάντα υψηλές προσδοκίες απέναντι του.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Tony

ΥΓ: Μπορείς να ενημερώνεσαι για τα νέα reviews κάνοντας με φίλο στο facebook. Το username είναι "greekcd reviews"

ploutarxos10 είπε...

Καλησπερα.Νιωθω την αναγκη να γραψω αυτο το σχολιο γιατι η αποψη μου ειναι διαφορετικη.Εγω ειμαι "τρελλος" με τον Γιαννη Πλουταρχο και τον ακουω αδιακοπα.Καταλαμβαινετε ποσο απαιτητικος μπορει να ειναι καποιος fan του,περισσοτερο απο καθε αλλον.Εμενα μου αρεσε πολυ ο δισκος και πιστευω πως ειναι δισκος ποσοτητας αλλα και ποιοτητας.Ο Γιαννης Πλουταρχος αυτος ειναι και τον λατρεψαμε ετσι με το να τραγουδα τραγουδια που αγγιζουν τις καρδιες μας με τον ευαισθητο και αληθινο τους στιχο αλλα και με την υπεροχη κατα την αποψη μου μουσικη που ακολουθει τους στιχους οσο μελαγχολικα κι αν ειναι τα περισσοτερα,εμενα για παραδειγμα τα μελαγχολικα κομματια μου αρεσουν περισσοτερο απο τα χαρουμενα.Διαβασα για το "δικαιωμα της" οπως και για αλλα πως ειναι γνωστο το τι θα ακουσουμε,δεν υπαρχουν καποιες εκπληξεις.Εγω το βρισκω πολυ ωραιο κομματι που δεν πιστευω πως μπορει να ακουστει και διαφορετικα.Πως αλλιος να το πει?Ειναι τραγουδι με εντονο αισθημα που μιλα για εγκαταλειψη και που ειναι στο υφος του Γιαννη Πλουταρχου.Το "Οτι γεννιεται στη ψυχη" οπως και ολα τα αλλα τραγουδια κατα την αποψη μου παντα ειναι επισης πολυ καλο κομματι.Οφειλω να ομολογησω πως οσο κι αν διαφωνω με τα πιο πανω για το αλλο μου μισο θα διαφωνησω ακομα περισσοτερο γιατι δεν πιστευω πως μπορουμε να μιλαμε για αποτυχημενο στιχουργικο θεμα.Οι στιχοι ειναι προτοτυποι και με εντονο νοημα κατα την αποψη μου που αφηνουν μηνυματα.Το μονο κομματι που δεν μου αρεσε ιδιαιτερα στο πρωτο ακουσμα ηταν το "Αυτο το σπιτι" το οποιο ομως στην συνεχεια συμπαθησα επισης.Δεν πιστευω αυτος ο δισκος να ειναι για 2,ειδα και αλλες βαθμολογιες οπως το ξυπνα Θαναση που περνει 2.5.Για μενα αν αυτο το cd δεν ειναι καλο εκεινο ειναι για 0.4 αν και δεν τα συγκρινω βεβαια.Εννοειται πως αυτες ειναι οι δικες μου αποψεις και δεν λεω πως ειναι σωστες αλλα ουτε και λαθος και επισης δεν ξερω κατα ποσο μπορουν να θεωρηθουν αντικειμενικες.Να σαι καλα!

Greek CD Reviews είπε...

Καταρχάς πρέπει να πω πως αυτό το blog δεν λέει τι είναι σωστό και τι λάθος. Υπάρχουν άνθρωποι που συμφωνούν με το γουστό και τις παρατηρήσεις μας και κάποιοι άλλοι που δεν συμφωνούν. Είναι αδύνατον όταν εκφράζεις μία άποψη να συμφωνούν όλοι με αυτήν. Εγώ προσωπικά κρίνω πάντα ένα album έχοντας ως γνώμονα το αν αξίζει να το αγοράσει κάποιος ή όχι. Τα στοιχεία που με κάνουν να "διψώ" για την ακροάση κάποιου album είναι οι καινοτομίες. Μουσικές, Στιχουργικές, Ηχοληπτικές κ.λ.π. Πάντα το δυνατό στοιχείο των albums του Γ. Πλούταρχου ήταν οι μελωδίες και οι όμορφοι στίχοι. Πόσα τραγούδια όμως απο αυτό το album μπορούν να ξεχωρίσουν στιχουργικά; Όχι πολλά (κατά την γνώμη μου πάντα). Πόσα απο αυτά έχουν την μελωδία που σου "καρφώνεται" στο μυαλό απο την πρώτη ακρόαση. Και πάλι όχι πολλά. Με βάση αυτά τα κριτήρια έχω την άποψη που δημοσίευσα η οποία δεν σημαίνει πως πρέπει να γίνει αποδεκτή απο όλους βέβαια. Όσο για την βαθμολογία, με έβαλες σε σκέψεις, κι έτσι κάθισα και σύγκρινα όλες τις προηγούμενες βαθμολογίες και μπορώ να πω πως έχεις δίκιο. Το 2/5 είναι λίγο για αυτό το album. Γι' αυτό και το άλλαξα. Αυτό που έγινε μεταξύ μας το αποκαλώ "εποικοδομητικός διάλογος" γιατί οδήγησε στην καλυτέρευση αυτού του review.

Σε ευχαριστώ!

Tony

plou είπε...

Αύτο με το..."συνεχίζεται η κυκλοθυμία","Το αισιόδοξο κλίμα στο οποίο μας έβαλε το προηγούμενο τραγούδι","Ακολουθεί ένα ακόμη χασάπικο όχι όμως σε αισιόδοξο και χαρούμενο κλίμα"..δεν έχω καταλαβει δηλ. σε χαλαει που το cd δεν έχει όλο χαρούμενα ή το αντίστροφο ταργούδια???Τι το περίεργο εχει να ειναι καποια αισιοδοξα κ καποια οχι!Σε καποια φάση λες..."είναι ένα τραγούδι "σήμα κατατεθέν" του Γ. Πλούταρχου και αυτό είναι και το μειονέκτημα του"...δηλ. τι να τραγουδήσει το σήμα κατατεθέν του Πανταζή???Αφου για αυτό το στυλ αγαπήθηκε ο Πλούταρχος!!!Το "Ότι Γεννιέται Στην Ψυχή" δεν καταφέρνει τιποτα το ιδιαίτερο???Αυτοι οι στιχοι δεν σου λένε τίποτα εσένα??? "Το Άλλο Μου Μισό" είναιένα αποτυχημένο στιχουργικό θέμα??????Οk με έπεισες!!!Σεβαστή η γνώμη σου για το cd αλλα άκρως άντιθετη με την δικιά μου...

Greek CD Reviews είπε...

Αγαπητέ Plou κανείς δεν είπε ότι πρέπει να συμφωνήσεις μαζί μου. Είναι η γνώμη ΜΟΥ! Δεν αντιπροσωπεύω κανέναν παραπάνω εκτός απο εμένα.
Σε ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια σου και σε συγχαίρω που είσαι fan του εν λόγω καλλιτέχνη. Όταν όμως ο Γ. Πλούταρχος δηλώνει πως έκανε ένα πιο χαρούμενο album και μας παρουσιάζει αυτό το album τότε έχω κάθε δικαίωμα να απογοητευτώ. Χαίρομαι που συμμετέχετε σε όλη αυτή την φιλική συζήτηση που κάνουμε περι μουσικής. Οι γνώμες υπάρχουν για να ακούγονται!

Tony

plou είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
plou είπε...

Εννοείτε ότι δέχομαι την γνώμη σου κ την άποψη σου για το cd και κυρίως τον τρόπο-ύφος που την εκφράζεις!!!Απλα είπα οτι με βρίσκει αντίθετη...Αν δεν κάνω λάθος ο Πλούταρχος δηλώνει οτι έκανε ένα πιο λαικο cd σε σχέση με τα τελευταία του cd και όχι ενα πιο χαρούμενο...

Greek CD Reviews είπε...

Ευχαριστώ που σας αρέσει ο τρόπος που γράφω τα reviews. Ήδη έχω αποσπάσει πολλά θετικά σχόλια απο ανθρώπους είτε απο τον χώρο της μουσικής είτε όχι. Είδα τον Γ. Πλούταρχο να λέει επι λέξη πως αυτό είναι ένα πιο χαρούμενο album με τα ίδια μου τα μάτια οπότε δεν χωράει αμφισβήτηση ότι το είπε.
Πρώτη φορά υπάρχει τόση επικοινωνία για ένα review. Ένα μεγάλο μπράβο λοιπόν σε εσάς τους fans του!

Tony