Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009
ΣΤΑΘΗΣ ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΣ - "ΟΤΙ ΠΟΙΟ ΟΜΟΡΦΟ" 2008
Με τις πωλήσεις των CDs να πέφτουν κατακόρυφα, οι δισκογραφικές εταιρείες οδηγούνταν με μαθηματική ακρίβεια σε οικονομικό αδιέξοδο. Κατάφεραν όμως να βρουν πηγή εσόδων στο management των live εμφανίσεων των καλλιτεχνών τους.
Αφού λοιπόν οι live εμφανίσεις είναι αυτές που αποφέρουν έσοδα στις δισκογραφικές εταιρείες, η "στήριξη" ενός επιχειρηματία που διαθέτει χώρο εμφανίσεων έχει πλέον γίνει το βασικότερο πράγμα που πρέπει να έχει ένας τραγουδιστής για να ασχοληθεί μαζί του μία δισκογραφική εταιρεία. Με την λέξη "στήριξη" εννοούμε την δυνατότητα του καλλιτέχνη να μπορεί να λέει τα δικά του τραγούδια μπροστά σε γεμάτο μαγαζί, και όχι κατά τις 23:30 μπροστά σε άδειες καρέκλες. Έτσι, αν τα τραγούδια του καλλιτέχνη "περάσουν" στο κοινό, τότε το κασέ του καλλιτέχνη αυξάνεται, και κατ' επέκταση τα έσοδα της δισκογραφικής εταιρείας στην οποία ανήκει. Προσθέστε σε αυτό και κάποιες πωλήσεις απο CDs, ringtones, mp3s και ιδού η οικονομική "στρατηγική" των δισκογραφικών εταιρειών του σήμερα!
Αφού δούλεψαν για κάποια χρόνια τα πράγματα με αυτόν τον τρόπο, οι επιχειρηματίες των νυχτερινών κέντρων σκέφτηκαν πως θα ήταν ακόμη καλύτερα αν αυτό το ποσοστό που παίρνουν οι δισκογραφικές εταιρείες απο τις εμφανίσεις των καλλιτεχνών, το έπαιρναν οι ίδιοι, και μαζί με αυτό είχαν και την αποκλειστικότητα του καλλιτέχνη, ο οποίος πλέον θα έχει δικαίωμα να εμφανίζεται μόνο στις επιχειρήσεις που ανήκουν στον επιχειρηματία με τον όποιο έχει κάνει συμφωνία. Στο κάτω κάτω αφού αυτοί έχουν το "γήπεδο"(μπουζούκια, live clubs), γιατί να μην έχουν και τους "παίχτες" (τραγουδιστές);
Με την παραπάνω ανάλυση εξηγούμε τον λόγο για τον οποίο ο μέγας hit-maker Φοίβος ανέλαβε την πρώτη δουλειά ενός νεαρού τραγουδιστή, ο οποίος παρά την παρουσία του σε talent show λίγα χρόνια πριν, δεν είχε καταφέρει να γίνει ευρέως γνωστός. Πίσω απο αυτήν την συνεργασία-"έκπληξη", βρίσκεται ο επιχειρηματίας του νυχτερινού κέντρου "Ποσειδώνιο", κάτω απο την στέγη του οποίου βρίσκεται ο Σ. Ραφτόπουλος. Ας περάσουμε όμως στο review του single, για να δούμε αν τελικά άξιζαν τα χρήματα που κατέβαλλε ο επιχειρηματίας στον Φοίβο.
Το CD single αποτελείται απο 3 τραγούδια σε στίχους και μουσική του Φοίβου. Πρώτο είναι το χασάπικο "Χωρίζουμε". Η ενορχήστρωση δεν έχει την ατμόσφαιρα και την λεπτομέρεια στην οποία μας έχει συνηθίσει ο Φοίβος, ενώ και οι στίχοι του δεν έχουν κάτι ιδιαίτερα έξυπνο να μας πουν. Επόμενο το ζεϊμπέκικο "Με Τίποτα". Δυστυχώς και αυτό παραμένει ποιοτικά μέτριο σε όλους τους τομείς του. Τελευταίο το lead single "Ότι Πιο Όμορφο". Ένα τσιφτετέλι που είναι όντως hit. Εδώ, η ενορχήστρωση έχει την λεπτομέρεια που αρμόζει σε δημιουργίες του Φοίβου. Οι στίχοι είναι εύπεπτοι, εύκολοι, και η μελωδία σε συνδυασμό με την ατάκα του ρεφρέν, δημιουργούν ένα αποτέλεσμα που καρφώνεται ακαριαία στο μυαλό του ακροατή.
Πιστεύουμε πως αυτό το CD single είναι δίκοπο. Απο τη μια, τοποθετεί ακαριαία τον Στάθη Ραφτόπουλο στα μάτια και τα αυτιά του κόσμου, των media και της νυχτερινής διασκέδασης, και απο την άλλη αποτελεί δυσφήμηση για τον Φοίβο, μιας και τα 2/3 του single δείχνουν πως πρόκειται για "αρπαχτή". Θεωρούμε πως το αποτέλεσμα θα είναι ως εξής: Ο επιχειρηματίας θα κάνει απόσβεση τα χρήματα που πλήρωσε τον Φοίβο για αυτήν την συνεργασία, ο Σ. Ραφτόπουλος θα γνωρίσει επιτυχία, ο Φοίβος θα πάει στο studio του με νέο και καλύτερο τζιπ, θα γράψει πολύ καλύτερα τραγούδια απο αυτά που ακούμε σε αυτό το single, και ο κόσμος σε 5 μήνες απο τώρα δεν θα θυμάται καν αυτό το single....
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 2/5
http://stathisraftopoulos.gr/
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου